Nadchodzi zima
Zima to dla kierowców czas szczególnych wyzwań. Zmienne warunki pogodowe wymagają zwiększonej uwagi i zachowania szczególnej ostrożności na drodze, ale przede wszystkim odpowiedniego przygotowania samochodu do niskich temperatur, przy których pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika.
Niektóre Stacje benzynowe w tym nasze tj BP Dębno i BP Konradowo jak i PETRO-LAWA HURTOWA SPRZEDAŻ PALIW, wprowadziły właśnie do sprzedaży paliwa o podwyższonych parametrach niskotemperaturowych do(-20stC). I TU zwracamy Uwagę by przyjżeć się jakości paliw na innych stacjach i zapytać o parametry jakie obecnie mają ich paliwa. Chociaż synoptycy ostrzegają przed znacznym ochłodzeniem, to na prawdziwe mrozy kierowcy muszą jeszcze poczekać. Mimo to już teraz warto przygotować auto do sezonu zimowego, by zapobiec najczęstszym problemom pojawiającym się w samochodach z silnikiem diesla.
Od 16 listopada stacje paliw w Polsce mają obowiązek wprowadzenia paliw zimowych. Charakteryzują się one obniżoną Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra, która wynosi maks. -20°C. Jednak w oleju napędowym występuje jeszcze jeden bardzo istotny parametr, jakim jest Temperatura Mętnienia. Określa on moment krystalizowania się parafin w oleju napędowym, które blokują swobodny przepływ paliwa przez filtr. W wyniku utrudnionego ruchu paliwa, auto może mieć problem z odpaleniem, nawet jeśli zatankowano zimowy olej napędowy, a temperatura na zewnątrz sięga zaledwie kilku stopni poniżej zera. Zgodnie z obowiązującymi przepisami temperatura mętnienia nie jest gwarantowana w standardowych zimowych olejach napędowych.
Jak uniknąć problemów z autem w okresie zimowym ?
Odpowiedzią na bardzo niskie temperatury są paliwa Ultimate Diesel zimowy, który charakteryzuje się Temperaturą Mętnienia maks. -22°C oraz obniżoną do -32°C Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra dostępny w sieci stacji paliw BP lub specjalne paliwa Arktyczne IZ40 dostępne w sprzedaży hurtowej prowadzonej przez PETRO-LAWA. Dzięki temu możliwe jest uruchomienie silnika samochodu nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Dodatkowo diesel arktyczny nie zawiera biokomponentów pogarszających właściwości niskotemperaturowe paliwa oraz posiada dodatek uszlachetniający, który oczyszcza silnik z osadów, właściwie go zabezpiecza.
Co robić gdy jednak paliwo zamarznie ?
Depresatory zwiększają odporność oleju napędowego na niskie temperatury. Niestety, w takiej sytuacji zbyt wiele zrobić się nie da. Dolewanie depresatora „po fakcie” już nie pomoże, jedynym wyjściem jest odholowanie auta do ciepłego garażu i oczyszczenie filtra lub jego wymiana.
Złote rady na zimę dla Twojego Auta
Warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach tankowania zimą:
• Aby nie dać się zaskoczyć, najlepiej zatankować paliwo arktyczne jeszcze zanim nadejdą mrozy.
• Jakość tankowanego paliwa w zimie nabiera jeszcze większego znaczenia. Nawet niewielka zawartość zanieczyszczeń lub wody znacząco obniża odporność paliwa na działanie niskich temperatur. Dlatego należy tankować paliwa wyłącznie na sprawdzonych stacjach, które regularnie przeprowadzają kontrole jakości w całym łańcuch dostaw lub zamawiać u autoryzowanych dostawców hurtowych jakim jest PETRO-LAWA.
• Bardzo ważne jest utrzymanie wysokiego stanu napełnienia zbiornika. Tankowanie należy zawsze przeprowadzić do pełna, aby usunąć wilgotne powietrze gromadzące się w układzie paliwowym, które skraplając się przedostaje się do paliwa i po zamarznięciu może zablokować układ paliwowy.
• Kierowcy powinni także pamiętać o niemieszaniu paliwa zimowego z innymi. Dodanie nawet niewielkiej ilości innego gatunku pogarsza właściwości niskotemperaturowe paliwa.